Marketing

Brand identity en marketing onlosmakelijk verbonden, maar zeker niet hetzelfde. Marketing is slechts een middel om de identiteit naar de consument te communiceren. Zo is marketing het actief promoten van een product of service en dient het als een ‘pushfactor’. Er wordt actief een boodschap uitgedragen die de verkoop van een product of dienst moet stimuleren. Hieraan voorafgaand is het belangrijk dat de branding in orde is.

Offline marketing

Hoe mensen meestal nadenken over offline marketing is in uitingen zoals adverteren in kranten, flyeren en kortingsbonnen. Mijn filosofie is dat het op veel leukere manieren kan. Maak kleurplaten of stickers die er visueel interessant uit zien. Plaats iets in de wijk wat de straat opvrolijkt. Hierdoor vormen mensen vanzelf positieve associaties met u bedrijf. 

Online marketing

Het internet is gigantisch. Daarom is het belangrijk bij een online campagne heel duidelijk het doel en de doelgroep in beeld hebt, zodat je de juiste kanalen kan gebruiken om het doel te halen. Online campagnes staan erom bekend dat je ze ontzettend goed kunt personaliseren. Het is immers steeds eenvoudiger om een compleet en actueel klantbeeld te verkrijgen.